שיתוף פעולה בין נתניהו למשותפת בוועדה למיגור האלימות בחברה הערבית

יותר מ-50 אחוז מהנשים שנרצחות בישראל הן ערביות. השבוע נערך בכנסת דיון בוועדה למיגור האלימות בחברה הערבית, ואפילו ראש הממשלה הצטרף לדיון, אבל מה אפשר לעשות? לישראל פריי ומחמוד נאסר הפתרונות. צפו בראיון המלא באולפן דמוקרטtv

השבוע התקיים דיון בכנסת בנושא מיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית בהשתתפות ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שאמר שיעשה הכל על מנת לפתור את הבעיה הזאת. במהדורה המרכזית של דמוקרטTV נערך דיון בנושא הפשיעה בחברה הערבית, על רקע הנתונים המצמררים: מעל ל-120 נשים ערביות נרצחו ב-15 השנים האחרונות; בשנת 2018 נרצחו בישראל 24 נשים, מתוך 16 נשים ונערות ערביות, כלומר יותר מ-50 אחוזים מהנרצחות. ישראל פריי הפרשן שלנו, ומחמוד נאסר רכז המאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית חיפשו פתרונות עם לוסי אהריש. “למה שלא נהיה שותפים בדרג הבכיר של קבלת ההחלטות?”, שאל מחמוד נאסר, “המנהיגות צריכה להבין שזאת מכת מדינה”.

מנסור עבאס (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מנסור עבאס (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שבועיים לאחר שמנסור עבאס, יושב ראש רשימת רע”מ הצביע עם נתניהו בנושא ועדת החקירה בפרשת הצוללות, ראש הממשלה המשיך לשתף פעולה והצטרף לדיון בוועדה בראשותו של עבאס – הוועדה לטיפול באלימות ובפשיעה בחברה הערבית. נתניהו ביקש ממנהיגי הציבור הערבי את שיתוף הפעולה שלהם בנושא.

האם הצטרפותו של נתניהו לדיון מעניקה לגיטימציה לשיתוף הפעולה או שמדובר בשותפות פרגמטית מצד הרשימה המשותפת? תלוי את מי שואלים, “יש אכזבה גדולה מאוד בקרב ההנהגה הערבית, אבל מנסור עבאס דוגל בפוליטיקה פרגמטית ומוכן לכל שיתוף פעולה”, אומר ישראל פריי.

ומה חושבים על כך בהנהגה הערבית? מחמוד נאסר רכז המאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית אומר שלא מדובר בהכרח במתק שפתיים או בשותפות תועלתנית. “טוב שעבאס הזמין את ראש הממשלה לדיון בוועדה וטוב שראש הממשלה נענה לבקשה. זה תקדים מבחינתנו. לא שיש לנו ציפיות, אבל ההגעה של נתניהו לדיון היא הכרה באחריות, הוא לוקח אחריות על התופעה הקשה של אלימות בחברה הערבית”.

האם יש פתרונות לאלימות בחברה הערבית? “לא מספיק להכיר בהזנחה, יש להכין תוכניות לצמצום הנזקים שגרמה ההזנחה הזאת לאורך שנים”, אומר נאסר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *