יוזמת דמוקרט TV: מה החזון שלנו?

במרץ 2020, כשבטלוויזיה עוד שודרו הנחיות לא ברורות בנוגע לקורונה מכיוונם של המנהיגים, למעלה מחצי מיליון ישראלים הצטרפו להפגנה הווירטואלית הראשונה במדינה. יוזמת דמוקרט TV מבקשת להמשיך את התנופה הזו ולייצר שיח אחר, שלא מפחד לעסוק בשאלות החשובות של ישראל

בחודש מרץ 2020 קרה כאן דבר גדול. יותר מחצי מיליון ישראלים התחברו מתוך הבתים שלהם להפגנה הווירטואלית הראשונה בישראל. יותר מחצי מיליון ישראלים לא נכנעו לבידוד שנכפה עלינו לא מרצון בשל וירוס הקורונה, והבינו שעל הדמוקרטיה שומרים ונלחמים, לא משנה איך, מתי ומאיפה. יותר מחצי מיליון ישראלים “הפגינו” יחד איתנו כשערוצי הטלוויזיה שידרו עוד הנחיות לא ברורות מפי מנהיגי המדינה. ישראלים שבאו לשמוע מסרים ברורים ולא מתפשרים על כך, שעל הבית והדמוקרטיה צריך לשמור גם בשעות משבר.

ההצטרפות וההיענות ההמונית הזאת גרמה לנו להבין שישנו ציבור שלם שמשווע לשיח אחר. שיח שלא מוכתב מראש, שיח אמיץ, פתוח ולא מתנצל, שיח כלל ישראלי מאתגר שלא מפחד לגעת בנושאים הכואבים והקשים בחברה הישראלית. שיח עם עומק ורבדים, שלא מסתכם בכותרת בומבסטית של “בלעדי” או “פרסום ראשון” על המסך. שיח של הדדיות, שיח שהציבור יכול להשמיע את קולו, שיח של שיתוף ציבור בכלים מתקדמים.

בדיוק למקום הזה נכנסת יוזמת דמוקרט TV. במהלך השנים האחרונות אפשר היה לראות על גבי מסכי הטלוויזיה חוסר משווע בעיסוק בנושאים החברתיים הבוערים הקיימים בחברה הישראלית. וגם אם אלו התקיימו הם הסתכמו בדיון שטחי ולא מעמיק. יש חשש לעסוק בשאלות החשובות הנוגעות לפניה של ישראל בהווה ובעתיד. מה זה אומר מדינה יהודית ודמוקרטית. מה הם אותם ערכים שעלינו לשמור עליהם מכל משמר דווקא בתקופה מורכבת זו. האם יש לישראל מדיניות וחזון משותף.

מדוע למשל העיסוק בחברה החרדית/הערבית/האתיופית עולה לכותרות רק בסיקור הפגנות שיצאו משליטה או היבטים פליליים, שברוב המקרים עשו עוול למושאי הסיקור. ציבור מוחלש כמו נכים אימהות חד הוריות, נשים בזנות, טבעו בים הסיקור הפוליטי שמקבל נפח לא פרופורציונלי לעומת הבעיות היומיומיות שאותן החברה הישראלית חווה ותמשיך לחוות על בשרה, לא משנה כמה מערכות בחירות נעבור ומי יקבל מה במשא ומתן קואליציוני כזה או אחר. הנושאים האלה דורשים במה שאינה נתונה לשיקולי רייטינג, שמאפשרת לאזרח “הרגיל” להיות העורך, המראיין ולהיות שותף ביצירה הייחודית שלנו.

חשוב לציין שאין אנו באים להחליף את ערוצי הטלוויזיה הקיימים. אנו מבקשים להיות אופציה נוספת, ואף אופציה משלימה לעולם התקשורת הישראלי בכלל ולצופה הישראלי בפרט. כזאת שתיתן במה לכל הדעות ולכל הגוונים השונים בחברה שלנו. כזאת שלא תפחד משיח שמאלני או ימני. אלא תהיה פלטפורמה לשיח כזה, בתנאי שיהיה שיח מכבד לא שטחי ומאתגר. ללא דף מסרים וללא סיסמאות. שיח שיאתגר את העורכים העיתונאים ומושאי הסיקור.

מטרות:

1. חיזוקה של הדמוקרטיה הישראלית וערכי הליבה עליהם נוסדה מדינת ישראל.

2. יצירת פלטפורמה, רחבת היקף וכלל ישראלית המייצרת שיח מעמיק, נוקב ורב גוני.

3. יצירת מודל ייחודי של תקשורת, המעניק במה חדשנית לציבור הרחב ומחזק את קולו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *