ח”כ עאידה תומא-סלימאן: “נתניהו הוביל מסע דה לגיטימציה מכוער וגזעני נגדנו”

שיתוף פעולה בין נתניהו והרשימה המשותפת עומד על הפרק? והאם הרשימה המשותפת על סף פירוק? ח”כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת עם כל התשובות באולפן דמוקרטTV

“אנחנו ארבעה ערבים על מסך אחד שמדברים עברית, קרה דבר כזה אי פעם בטלוויזיה הישראלית?”

לוסי אהריש פותחת את הראיון עם עאידה תומא-סולימאן, כשלצידה באולפן העיתונאי מוחמד מג’אלדה והפרסומאי מוסא חסדייה, אבל אין זמן לסמול טוק בימים סוערים אלה, ולוסי מיד שואלת את חברת הכנסת: “יכול להיות שנתניהו זיהה פוטנציאל פוליטי שבמרכז שמאל פספסו לא פעם ולא פעמיים?”

תומא-סולימאן עונה: “זה לא מה שקורה. נתניהו לא התעשת פתאום ורוצה לעזור לאוכלוסייה הערבית. נתניהו הוא זה שהוביל את מסע הדה לגיטימציה המכוער ביותר, הגזעני ביותר. הוא זה שהאשים אותנו כטרוריסטים שנוהרים לקלפיות. אין שום ניצנים לשינוי. נתניהו חותר לפלג את הרשימה המשותפת. הוא כבר עשה את זה למפלגות אחרות, והוא רוצה להישאר הפוליטיקאי היחיד במפה הפוליטית”.

והוא מצליח? האם מנסור עבאס רוצה לשתף פעולה עם נתניהו? בשונה מטיבי ועודה?

תומא-סלימאן: “אחת ההסכמות ברשימה המשותפת היא שאנחנו רוצים להחליף את שלטון הימין ואת נתניהו. שיתוף פעולה עם ראש הממשלה ועם הפוליטיקה שהוא מנהל זה שונה ממה שהסכמנו עליו. הציבור שלנו משתוקק להשיג את הזכויות שלנו. ואנחנו מבטיחים לציבור שלנו להביא למיגור האלימות בחברה הערבית. הייתה ביקורת שזאת לא המדיניות של נתניהו”.

"ארבעה ערבים על מסך אחד" (צילום: יח"צ)

“ארבעה ערבים על מסך אחד” (צילום: יח”צ)

הפרסומאי מוסא חסדייה: “האם הרשימה המשותפת הכינה תכנית פעולה לפתרון בעיות הבניה והחינוך? אלה נושאים שחשובים לציבור הערבי”

תומא-סלימאן: “פרסמנו תכנית לפני הבחירות עם נושאים אזרחיים שעומדים בראש מעייננו. אחד הנושאים הבוערים הוא שיעור הפשיעה בחברה הערבית”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *