המגיפה הלא מדוברת: אלימות נגד נשים

צפו בדיון מאולפן דמוקרטTV בהשתתפות כתבת הרווחה מיכל פעילן ועורך הדין בן מעוז, המייצג את משפחתה של שירה משה, האישה אותה ניסה אביעד משה לרצוח במצפה רמון: “הענישה כאן מגוחכת”

הלחץ הציבורי שהצליח להשפיע ולשנות את החלטת בית המשפט ולפרסם את שמו של אביעד משה, המואשם בניסיון רצח רעייתו שירה במצפה רמון, מעיד על שינוי בחברה ועל רצון לתת גב וגיבוי לקורבנות ולא לשתוק יותר על מקרי אלימות. אך האם השינוי מחלחל גם מעבר לתודעה הציבורית, אל מערכות האכיפה במדינה? צפו בדיון באולפן המהדורה המרכזית של דמוקרטTV, עם כתבת הרווחה מיכל פעילן ועורך דינם של משפחת משה, בן מעוז, על אלימות נגד נשים ואלימות משפחה.

כתבת הרווחה של חדשות 12, מיכל פעילן, אופטימית, אך הנתונים שהיא מציגה נותרים עגומים. מעל ל-80% מהגברים שנעצרו על ידי המשטרה ומערכות האכיפה בגין אלימות במשפחה, שוחררו ממאסר מבלי שריצו את מלוא עונשם או נדרשו לטיפול משקם כלשהו. כלומר, האנשים שהמדינה הרשיעה, והיה ברור שנהגו באלימות כלפי נשותיהם, שוחררו חזרה לביתם מבלי שנבדקה המסוכנות שלהם כלפי משפחתם, סביבתם הקרובה ושאר החברה.

“הענישה כאן מגוחכת”, אומרת פעילן וכך, למרות אמירתה הקודמת על כך שהיא מעודדת מהשינוי שאנו עדים לו בחברה וברצון לתת גיבוי לקורבנות אלימות ולא לשתוק יותר במקרים כמו זה של שירה, פעילן מסבירה כי ברמת המדינה, עדיין לא הגענו לנקודה הרצויה. “מה גורם לפוליטיקאים לעשות משהו? רק כאשר הם מרגישים שזה ישפיע על דעת הבוחרים ויזכה אותם בנקודות בקלפי. ברגע שיהיה ברור לכל שזה נושא בוער ושהציבור דורש פתרונות, אנחנו נראה את הפוליטיקאים פועלים בנידון. אבל לצערי אנחנו עוד לא שם”.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *